Spoznali bomo, kaj moramo v čim večji meri upoštevati pri uvajanju internetskih storitev. Bolj kot o standardih govorimo o kriterijih. Ti pa so::
Razpoložljivost storitve |
Običajno se pričakuje, da je strežnik na voljo 24 un na dan in sedem dni v tednu čez celo leto. Servisne prekinitve morajo biti zmanjšane na najmanjšo možno mero.
Razpoložljivost storitve tipično nadzoruje neka druga organizacijska enota in pripravlja poročila o tem.
Primer takega mesečnega poročila:
Lahko pa tudi v tabelarični obliki:
2006/2007 Razpoložljivost storitve
Mesec |
Razpoložljivo |
Ni bilo razpoložljivo |
Januar |
99.88% |
0.12% |
December |
99.63% |
0.37% |
November |
99.88% |
0.12% |
Oktober |
99.90% |
0.10% |
September |
99.90% |
0.10% |
Avgust |
99.95% |
0.05% |
Julij |
99.79% |
0.21% |
Junij |
99.77% |
0.23% |
Maj |
99.98% |
0.02% |
April |
99.97% |
0.03% |
Lahko tudi kot povzetek:
Dostopnost strežnika: 98%
Tudi statistična poročila o obiskih spletnih strani se tipično pripravljajo za vsak mesec. Lahko so v grafični ali tabelarični obliki:
Število obiskovalcev, obiskov, pogledov na stran
MESEC |
Posamezni obiskovalci |
Obiski |
Pogledi strani |
Januar |
111,411 |
251,271 |
1,597,650 |
December |
107,130 |
234,970 |
1,454,500 |
November |
123,981 |
257,647 |
1,433,682 |
Oktober |
141,502 |
272,394 |
1,510,433 |
September |
169,612 |
282,043 |
1,305,257 |
Avgust |
121,303 |
223,055 |
1,103,256 |
Julij |
118,668 |
257,899 |
1,391,062 |
Junnij |
83,626 |
217,351 |
1,095,146 |
Maj |
74,817 |
204,087 |
1,257,936 |
April |
69,726 |
175,784 |
1,225,149 |
Zagotovljeno naj bi bilo odgovarjanje na elektronsko pošto v roku 1 delovnega dne.
Dostopnost ne pomeni le, kako tehnično čista je neka spletna stran. Bolj pomembno je, ali je "uporabljiva". To pomeni, če lahko uporabniki hitro pridejo do potrebnih podatkov. Obstajajo podrobna navodila, kako zagotoviti pravilno dostopnost (nivoja A in AA) spletnih strani
Nivo dostopnosti A |
Nivo dostopnosti AA |
1.1 - Vsak netekstovni element mora imeti tekstovni ekvivalent; 1.2 - Za vsako aktivno področje na slikovnem zemljevidu strežnika mora biti podana redundantna tekstovna povezava; 1.3 - Pomembni podatki multimedijske predstavitve naj bodo opisani zvočno; 6.3 - Strani morajo biti uporabne tudi, če so skripti, apleti in drugi programski elementi izklopljeni ali niso podpirani 9.1 - Zemljevidi (clickable maps) naj bodo zagotovljeni na strani odjemalca namesto na strani strežnika; ·12.1 - Vsak okvir (frame) mora imeti naslov, kar omogoča razpoznavo okvirja in navigacijo. |
3.2 - Tvorimo dokumente, ki preiskujejo veljavnost slovnice objave; 3.3 - Uporabimo stile (style sheets) za nadzor izgleda in predstavitve; 3.5 - Uporabimo elemente zaglavja (header elements) za podajanje strukture dokumenta. Uporabimo jih v skladu s specifikacijo; 7.2 - Izogibajmo se utripanju vsebine; 7.4 - Ne tvorimo strani, ki se periodično same osvežujejo; 7.5 - Ne uporabljajmo avtomatskega preusmerjanja strani; 9.3 - Za skripte uporabljajmo raje logične rokovalnike dogodkov (event handlers) namesto rokovalnikov dogodkov, odvisnih od naprav; 10.1 - ne uporabljajmo prikazovanja dodatnih oken (na primer pop-up); 11.2 - Izogibajmo se opuščenim tehnologijam (deprecated W3C technologies); 12.4 - Jasna naj bo asociacija oznak in njim ustreznih kontrol; 13.1 - Jasen naj bo cilj vsake povezave. |
Za uporabnike, ki imajo težavo s kazalnimi napravami (na primer miško) naj bodo na voljo tipkovne bljižnice. Opis teh bljižnic naj bo povzet na posebni strani.
Navesti moramo, s katerimi popularnimi brkljalniki je zagotovljen ekvivalenten pogled na spletne strani. Na primer::
Zagotoviti moramo visoko kvaliteto prikaza vsebine, njeno točnost in veljavnost (osveževanost). Spletne strani morajo biti v primernih intervalih pregledovane in osveževane.
10 najbolj pogostih napak v letu 2002 (zunanja povezava)
0 najbolj pogostih napak v letu 2005 (zunanja povezava)