Podatkovni tipi |
Pri pisanju programov v okolju JUDO imamo na voljo pet različnih tipov podatkov. To so cela števila, racionalna števila, nizi črk, barve in logične spremenljivke.
Ko obdelujemo številčne podatke, uporabljamo cela (integer)ali racionalna (double) števila. Nize (string) uporabljamo, ko obravnavamo besede ali črke. Logične spremenljivke (boolean) in konstante uporabljamo, ko preverjamo resničnost trditve. Barve (color) uporabljamo, ko pač delamo z barvami. .
Poglejmo seznam podatkovnih tipov in njihovo razlago. Beseda
levo od črtice je slovensko (in angleško) ime podatkovnega tipa,
desno od nje pa je ključna beseda, ki jo uporabimo pri navajanju
tega podatkovnega tipa v javanskem programu. Če na primer v Javi
navajamo celoštevilčno spremenljivko, navedemo to z
besedico int
.
Cela števila (Integers) - int
Uporabljamo za pomnenje celih števil. To so pozitivna ali negativna števila brez decimalne vejice oziroma pike..
Nekaj možnih vrednosti: -1000000 -499 -12 -1 0 1 3 25 300 321431211
Racionalna števila (Doubles) - double
Uporabljamo
za pomnenje racionalnih števil. To so pozitivna ali negativna
števila z decimalno vejico oziroma piko. Opomba: Judo pozna le tip double, Java pa pozna še manj natančen tip float.
Nekaj možnih vrednosti: -30005.3 -271.234 -3.0 -1.1 -0.321 0.0 3.14159 7202.111
Nizi (Strings) - String
Tak
tip podatka uporabljamo za pomnenje ene ali več črk. To so stvari kot
besede, črke, simboli ali kaj drugega, kar vnesemo na primer s
tipkovnico (vključno številke).
Nekaj možnih vrednosti: "Janez Novak" "Dunajska 128" "x" "Oznaka dopisa #3221" "12:30"
Barve (Colors) - Color
S takimi podatki pomnimo barve.
To so na primer barba ozadja, barva črnila, barva kroga.
Nekaj možnih vrednosti (pišemo po angleško): red violet yellow pink black white
Logične vrednosti (Booleans) - Boolean
S
tem pomnimo resničnost nekega pogoja ali trditve. Tako lahko na primer
ugotavljamo, ali je v neki grafični aplikaciji izbrana
(odkljukana) neka možnost (checkbox) .
Edini možni vrednosti sta: true false