Začetnik v programiranju običajno začne pisati svoje prve programe s preprostim urejevalnikom, kot je na primer beležnica (Notepad). |
|
Ko želimo tak program prevesti, odpremo ukazno okno (Command
prompt pri MS Windows, konzolno oziroma terminalsko okno pri LINUX) in najprej
poženemo prevajalnik ter program prevedemo. Nato v istem oknu z novim ukazom
poženemo prevedeni program. Za primer programov v Javi izgleda vse skupaj tako. |
Če smo za pisanje izvorne kode uporabili navadni urejevalnik teksta, nismo pri tem imeli nobene pomoči. Bolj uporabni pa so urejevalniki, ki so prirejeni za pisanje programov. Ti običajno z obarvanjem posameznih besed poudarijo ključne programske besede. Pomagajo nam tudi pri pisanju oklepajev in zaklepajev, ker obarvajo oba ustrezna oklepaja in delajo gnezdenje porgrama bolj pregledno.
V razliko od integriranih razvojnih okolij pa taki urejevalniki sami po sebi ne tvorijo nobene kode in običajno ne nudijo sprotnega preverjanja pravilnosti našega kodiranja.
V primeru sintaksnih napak nas prevajalnik opozori, približno v kateri vrstici je naletel na napako. Vrnemo se v urejevalnik teksta, napako odpravimo in postopek prevajanja ponovimo. |
Zelo priporočljivo je še, da na svoj računalnik namestimo
kopijo javanske interaktivne referenčne dokumentacije »JDKTM Documentation«, ki nudi tudi izkušenemu
programerju napotke, kako uporabljati gradnike javanskih programov. Spodnja ekranska slika prikazuje primer zbiranja informacij, kako uporabljamo v Javi matematične funkcije. |