Slikovna predstavitev informacije

                                                                                                                                              
pikice
With Lines 1964 A.Michael Noll 1965
vir: http://www.dam.org/noll/artworks_03.htm
Likovno izražanje spremlja človeka vse od pradavnine naprej. Je pravzaprav oblika komunikacije, ki je veliko bolj univerzalna od jezika. 

Sporočilo: srcek pomeni (verjetno) enako v vseh jezikih. Otrok se tudi običajno veliko prej nauči izražati likovno kot pisno.

Povsem razumljivo je, da je likovno, grafično izražanje prej ali slej moralo najti svoj prostor tudi na področju informacijske tehnologije. Pot ni bila ravno enostavna in prvi umetniki, ki so ustvarjali s pomočjo računalnika, so morali imeti tudi precejšnje programersko znanje, saj so morali najprej napisati algoritem programa, ki je potem na tiskalnik (risalnik) izrisal to, kar so sprogramirali. Eden začetnikov računalniške grafike je bil Michael Noll, ki je bil umetnik, znanstevnik in programer.

Ivan Sutherland, študent inštituta MIT v ZDA pa je l. 1963 v svoji diplomski nalogi napisal program Sketchpad (skicirka). S pomočjo tega programa je bilo mogoče preko katodnega zaslona s svetlobnim peresom "prenašati v računalnik" like, črte in ploskve. Prikazovalnik pa je bil sposoben prikazovati samo bolj ali manj ravne črte. To pomanjkljjivost so odpravili z "iznajdbo" grafičnega vmesnika, ki so ga dali na tržišče  pri Apple Computer pod imenopm Macintosh l. 1984. Šele leto kasneje je podoben grafični vmesnik ponudil tudi Microsoft za okolje Windows.
Grafično okolje pa je uporabo računalnika približalo preprostim uporabnikom.

Kadar želimo predstaviti neko informacijo, to prav gotovo naredimo tudi s pomočjo računalniške grafike. Povsod nas spremljajo podobe in barve, stvari si najlažje predstavljamo, če jih vidimo.

S pomočjo računalniškega programa CAD pa gremo lahko še dalje pri uporabi računalniške grafike. Ta program nam omogoča, da si izdelamo virtualne 3-dimenzionalne modele npr. stavbe, stroja ipd.... Te modele lahko na zaslonu tudi vrtimo im opazujemo z različnih zornih kotov, lahko simuliramo različne situacije in nam za preučevanje ni potrebno izdelati makete.

Posebno poglavje pri grafičnih predstavitvah predstavljajo seveda oblikovanje spletnih strani, ki znajo biti prave male umetnine.

 
linije
Michael Noll, Gaussian Quadratic, 1965

vir: www.stpauls.itpo
.

Vir: Wechtersbach Rado, (2005): Informatika.  Ljubljana: Saji