Kaj se bomo v tem poglavju naučili?
Naučili se bomo, katere so
osnovne zahteve algoritma, kaj algoritem predstavlja in kateri so osnovni
gradniki algoritma.
Reševanje problemov in algoritem
S pomočjo računalnika lahko hitro in enostavno rešujemo
raznotere probleme. Pri tem pa se moramo zavedati, da računalnik sam po
sebi ne zna narediti ničesar. Vedno naredi samo in natančno to, kar
mu ukažemo. Skupek navodil oz. zaporedje nalog, ki jih mora računalnik
izvesti, da rešimo nek problem, je algoritem.
Za uspešno rešitev problema pa moramo problem najprej dobro poznati. Ko se
seznanimo s problemom, ga moramo "razstaviti" na več manjših
problemov in le-te na še manjše probleme. Tako daleč, da imamo na koncu
skupek majhnih problemov, od katerih vsakega lahko rešimo z enostavno
operacijo. Vsakemu od teh delčkov nato določimo aktivnost za rešitev
in jo povežemo v algoritem.
Algoritem predstavlja torej množico ukazov, ki so drug za drugim izvajajo in
privedejo do končne rešitve problema.
Najlažje je, če si tako rešitev predstavljamo grafično. Vsaki skupini
ukazov priredimo slikovni simbol.
simboli:
Vidimo, da skupin ukazov niti ni hudo dosti. Pomembno je, da se vsak algoritem
začne in konča.
Med tema dvema ukazoma pa izvajamo različne operacije (beremo vhodne
podatke, se odločamo v odvisnosti od podatkov, na njih izvajamo
matematične in druge operacije ipd...)
Primer:
Poskušajmo izdelati algoritem, ki bo vseboval korake, kako namestiti
računalniško igrico na osebni računalnik.
Najprej razmislimo, katere so aktivnosti, ki jih moramo izvesti in v kakšnem
zaporedju.
Namestitev računalniške igrice na tvoj PC:
|
Ukazi, ki jih posredujemo:
|
Algoritem je navodilo, s
katerim rešujemo določen problem.
Običajno je zapisan kot seznam korakov, ki nas pripeljejo do rešitve
problema. Kako podrobno razdelamo korake, je odvisno od tega, kdo izvaja
algoritem (človek, računalnik). Če algoritem izvaja
računalnik, potem govorimo o računalniškem programu. Primer algoritma
iz vsakdanjega življenja je tudi kuharski recept.
Vir: Wechtersbach Rado,
(2005): Informatika. Ljubljana: Saji
Vir: Wikipedia