Slike, ki jih dobimo s skeniranjem, digitalnim fotoaparatom ali kakšno drugo obliko izvora, lahko v skladu s potrebami obdelamo. Obstaja vrsta komercialnih, pa tudi prosto dostopnih programov. Tak program nedvomno sodi v košarico orodij vsakega, ki želi oblikovati spletne strani, ustvarjati elektronska gradiva ipd.
Ne bomo se spuščali v primerjavo posameznih programov, niti se ne bomo spuščali v matematično ozadje, ki se skriva za tako obdelavo. V bistvu pošljemo sliko čez primeren filter. Ta posamezne piksle slike obdela v skladu z vrednostjo teh pikslov in morda njihovih sosedov. Tipične posledice pa vidimo v naslednji tabeli.
Originalna slika (ločljivost 250 x 250 ) |
Njen sivi ekvivalent |
Njen negativ |
Zmanjšana ločljivost (25 x 25 pikslov) |
Zmanjšana barvna globina (16 barv) |
Zameglitev slike (blur) |
Originalna slika (ločljivost 250 x 250 |
Iskanje robov na sliki |
Izostritev slike |
Sodobni programi za obdelavo slik omogočajo tudi inteligentno popravljanje slik oziroma brisanje različnih nepravilnosti, pa tudi predmetov, kot to ponazorujeta spodnji sliki. Postopek v osnovi poteka tako, da zaznamujemo na sliki del, ki bi ga radi zbrisali, program pa ta del slike nadomesti s teksturo v bližini izrezanega dela.
|
V posebno skupino lahko sodi računalniška obdelava slik, s katero skušamo doseči takoimenovane »nefotorealistične« slike. Digitalizirane računalniške fotografije ali podobne slike s kombinacijo različnih filtrov in obdelav pretvorimo v slike, kot bi jih nekdo naredil prostoročno (risbe ali celo imitacije različnih slikarskih slogov)
|
To je pravo nasprotje že dolgo znanim prizadevanjem, da bi prikaz sintetičnih prostorov in predmetov izgledal kot fotografiran.
Končno lahko v poglavju o obdelavi slik omenimo še posebne učinke, kot sta krivljenje slike (warping) in preobrazba slike (morphing).
|
V prvem primeru imamo osnovno sliko, ki jo "krivimo" ,na primer z vlečenjem miške. Stvar poteka v bistvu tako, kot če bi preko slike napeli elastično mrežo in jo z vlečenjem deformirali. Na to mrežo pa bi bila vpeta slika, ki bi se prav tako deformirala. Dodaj vsaj 3 kontrolne točke in z vlečenjem miške "preoblikuj" sliko.
|
V primeru preobrazbe (morphing) moramo imeti dve sliki. Preliv iz ene v drugo sliko poteka v bistvu tako, da se ena slika "ukrivi" v drugo in obratno. Hkrati pri tem poteka tudi prelivanje, bolje rečeno mešanje barv ene in druge slike. Z drsnikom prehajaj iz ene slike do druge in opazuj, kako se sliki prelivata:
vir:http://jembezmamy.github.io/morpher-js/demos.html |