Začnimo programirati

Sedaj pa kar začnimo ! Poženimo JUDO.  Z njegovim urejevalnikom napišimo

        void main() {
 
        }

 To je jedro, v katerega bomo začeli programirati. Vsak program vključimo v metodo void main() , kateri sledita zavita oklepaja { }

Stavki Java so :

Metode  so klici akcij, z njimi nekaj naredimo.
Nekaj primerov metod:

printLine("primer besedila"); // izpise "primer besedila"
main() // povzroci izvajanje celotnega programa
readInt() // prebere celo stevilo, ki ga vtipka uporabnik

Spremenljivke

Spremenljivke so lahko različnih tipov. Predstavljajo lokacijo v pomnilniku, kjer pomnimo neko vrednost, ki jo lahko program spreminja. Na začetku programa moramo napovedati (deklarirati), kakšen tip podatka predstavljajo. 

Opazimo, da vsako vrstico oziroma stavek zaključujemo s podpičjem ( ; ) .

Pravila za poimenovanje spremenljivk

Nekaj primerov nepravilnih imen: : 2formula, 24_dan, cena jajc .

Vaje
1. Katera od naslednjih imen spremenljivk so pravilna?
a.     rezultat

b.     Izdelek1 

c.    

d.     textbox 

e.     tekst1 

f.     polje_2 

g.     številkaČevljev 

h.     hitrost tekmovalca


Kako napovemo tip spremenljivke

Vse spremenljivke moramo napovedati oziroma deklarirati. To pomeni, da moramo računalniku povedati, kakšne podatke bodo pomnile (kakšen je njih podatkovni tip). Tipi podatkov so lahko številčni, kot na primer  int ali double. Lahko so tudi črkovni, kot na primer String. Lahko so to tudi logične spremenljivke z vrednostima  True/False, pravimo jim  boolean.

Nekaj primerov deklaracij :

        int mojaStarost ;
        double cena ;
        String mojeIme ;
        boolean  semPogumen ;

     

Iniciacija vrednosti spremenljivk

Po deklaraciji moramo izvesti iniciacijo spremenljivk. To pomeni, da jim moramo dati začetno vrednost. Če jim vrednosti sami ne podamo, predpostavi Java, da je njihova vrednost  "0", oziroma za logočne spremenljivke false.
Nekaj primerov iniciacij:

        mojaStarost = 14;
        cena  = 1999.5;
        mojeIme  "Janez Novak";
        semPogumen = true;
     

Lahko pa spremenljivke deklariramo in inicializiramo kar v eni vrstici:

        int mojaStarost = 14;
        double cena  = 1999.5;
        String mojeIme  "Janez Novak";
        boolean  semPogumen = true;
 

Deklaracije spremenljivk in njihovo inicializacijo naredimo na vrhu programa, še preden te spremenljivke uporabimo.

Številčne spremenljivke

int

- cela števila, kot so na primer 3, 9, 32, 456

       int starost = 9;
       int leto = 2006;

double

- števila z decimalno piko, kot na primer 1.00 , 34.54, 234.07

       double cena  = 12.45 ;
       double pi    = 3.412 ;

 

Tekstovne spremenljivke

String

- Zaporedje znakov oziroma črk, kot na primer "primer besedila" , "Janez Novak" , "Agent 007".
- Opomba: nize običajno začenjamo in zaključujemo z narekovaji - " ".

     String mojeIme   = "Janez Novak" ;
     String tipIgrice = "Za izkusene igralce";

boolean - True ali False   

- boolean  ima lahko vrednosti true (trditev drži) ali false (trditev ne drži)

      boolean  radSeUcim = true ;
      boolean  ljubimSladoled = false ;

(Ah, saj se samo šalim ! )


Komentarji v Javi

Komentarje začenjamo z dvema poševnicama "//" . Računalnik jih ne izvaja. Z njimi programer pojasnjuje, kaj naj bi program naredil. Ko nekdo drug  ali on sam kasneje bere program, lažje  ugotovi, kaj je imel pri pisanju programa v mislih. 

Pa napišimo primer programa z vsemi pojmi, ki smo jih pravkar spoznali:

   void main() {
      // deklaracija in iniciacija spremenljivk
      int     vsota = 4 + 3 ;
      double cena =  12.34 ;
      String knjiga = "Janko in Metka" ;
      String ime = "Janez Novak" ;
 
      // se nekaj programiranja
      printLine("Pismo knjigarni");
      printLine("Rad bi kupil knjigo " +  knjigo +
          " po ceni" + cena + " EURO");
      printLine("Pozdravljam vas");
      printLine(ime) ;
 
  }

.

Vtipkaj (ali skopiraj) to kodo v urejevalnik JUDO in klikni na gumb "Run". Kaj dobiš?

Pripombe h gornjemu programu

printLine("Izpise se besedilo med narekovajema") ;
printLine("Moje ime je " + ime) ;


To bi izpisalo :
Moje ime je Janez Novak

Ah, pozabili smo na piko na koncu stavka. Za imenom dodajmo še en "+" in za njim piko v narekovajih:

printLine("Moje ime je " + ime + ".") ;


Poskusimo tole :

  PrintLine("My name is " + name + ", and my age is " + age) ;
PrintLine("Moje ime je " + ime + ", star sem " + starost) ;


Hopla! na koncu sem pozabil napisati "let" in stavek zaključiti s piko. Popravi mojo napako.

Ključne besede

Nekatere besede imajo rezerviran pomen. Ne smemo jih uporabljati kot imena spremenljivk v javanskih programih. Te besede so:

abstract

double

int

strictfp

boolean

else

interface

super

break

extends

long

switch

byte

final

native

synchronized

case

finally

new

this

catch

float

package

throw

char

for

private

throws

class

goto

protected

transient

const

if

public

try

continue

implements

return

void

default

import

short

volatile

do

instanceof

static

while

.

Vaje

1. Napiši program, ki izpiše na zaslon tvoje ime.
2. Napiši program, ki v posameznih vrsticah izpiše tvoje ime, ulico, mesto, telefonsko številko.
3. Kaj je javanska aplikacija?
4. Katero metodo mora imeti vsaka javanska aplikacija?
5. Kaj je stavek?
6. Kako moramo zaključiti vsak stavek?
7. Kaj je spremenljivka?
8. Kakšna pravila veljajo za spremenljivke?
9. Kakšnega podatkovnega tipa je besedilo (na primer "Janko") ?
10. Kaj je podatkovni tip?
11. Kateri podatkovni tipi (torej tipi spremenljivk) imajo decimalno piko?