Scenarij e-gradiv
|
|
|
- Gradiva
bodo v skladu z organiziranjem v vsebinske pakete SCORM temeljila na HTML
obliki, v katero so vključeni drugi multimedijski elementi. Osnovni element
vsebinskega paketa bo učni objekt (SCO), ki ga lahko sestavlja ena ali več
HTML strani (to je nujno tudi zaradi kasnejše uvedbe JavaScript klicev v
skladu s standardom SCORM). Zaradi ponovne uporabljivosti v različnih
scenarijih mora biti vsak SCO povsem avtonomen (ne sme vsebovati linkov na
druge SCO, načeloma naj bi bile v
SCO vključene vse potrebne slike, animacije, javanski razredi ipd, čeprav
to pomeni duplikacijo teh gradnikov (ponavljanje istih gradnikov
(takoimenovanih asset) v SCO.
- Vsak
SCO na eni ali več (med seboj povezanih) straneh vsebuje tipično naslednje
didaktične elemente: Predstavitev, raziskave in probleme (vprašanja in
naloge).
- Prva
stran vsakega SCO v »headerju« obvezno vsebuje ime SCO in logotipa
Evropske unije ter Evropskega socialnega sklada (zgled je lahko ta stran)
- Sama
hipertekstna oblika je poljubna, nujna pa je vsaj medsebojna uskladitev
fontov, barv itd. znotraj vsakega SCO.
Oblikovna uskladitev med posameznimi SCO je zaželena, ni pa
obvezna.
Predstavitve
Na predstavitvah so
prikazani pojmi oziroma koncepti. Mnoge predstavitve prikazujejo praktične
primere, druge predstavitve prikazujejo določene koncepte ali orodja. Običajno
učitelj pred prikazovanjem predstavitev učencem dodeli uvodne naloge.
Raziskave
Namen raziskav je pedagoški. Učencem ponujajo namige in
strategije za reševanje problemov in razumevanje konceptov. Nekatere raziskave
od učencev zahtevajo, da predvidijo rezultate in nato razložijo razlike med
predvidevanji in opažanji. V drugih raziskavah morajo učenci spreminjati
parametre in opazovati učinek, saj se tako razvija njihov občutek za razmerja
in enačbe. Raziskave so primerne za skupinsko reševanje problemov, domače
naloge in pripravo na delu v laboratoriju. Koristne so tudi kot razvedrilo pri
pouku. Kot dopolnitev k reševanju nalog v raziskavah so dodane še raziskovalne
delovne pole. Delovne pole so dodaten pripomoček, ki učencem omogoča lažje
raziskovanje, učiteljem pa lažje razdeljevanje nalog.
Problemi, (vprašanja, naloge)
Problemi so interaktivna verzija vaj primernih za domače naloge.
Učenci pri reševanju problemov lahko pokažejo svoje znanje brez neposrednega
učiteljevega vodstva. Po zahtevnostni stopnji so zelo
različni. V nekaterih problemih je treba odgovarjati na konceptualna vprašanja,
za reševanje drugih pa je potrebno natančno reševanje naloge. Problemi so
primerni za domače naloge, reševanje konceptualnih vprašanj v razredu in
skupinsko reševanje.
Zaradi kasnejše prevedbe teh
gradiv v SCO je nujno probleme točkovno ovrednotiti indefinirati, katere
probleme (oziroma v kolikšni količini točk) je potrebno rešiti, da se smatra
snov za osvojeno.
Podrobni scenariji